Variációk

Variációk

2 játékos vagy 2 csapat

Az alábbi variációk közül mindenki a saját belátása szerint válogassa össze a számára megfelelő szabályrendszert. Játék közben fogunk rájönni, hogy melyik szabály változtatásával tudjuk még izgalmasabbá tenni a játékot, vagy ha kicsi gyermekkel játszunk, akkor egyszerűbbé, számára is élvezhetővé téve így a játékot.

Kezdőállás: A két játékos egymással szemben ül és a játék kezdetén négy magot helyeznek a felé eső hat lyuk mindegyikébe. A játék célja a saját “edényben”, a teljes mennyiségnek több mint a felét elfogni.

Induláskor a vetőmagok száma minden rekeszben 4-5-6

Lépés iránya: Óramutató járásával ellentétes:ahol ellentétes irányban is lehet lépni, bevezeti a negatív számok fogalmát.

Óramutató járásával megegyező. De akár minden lépés után megváltoztathatjuk.

Kezdő lépés: Az első lépésnél az első játékos valamelyik felé eső lyukból kiveszi az összes magot, és az óramutató járásával ellentétes irányban vagy megegyezően (attól függ melyiket választották) haladva egyenként “elszórja” őket a sorba jövő lyukakba. A második játékos ugyanezt teszi a maga valamelyik lyukából kivett magokkal és így tovább. Bármelyik saját rekeszünkből kiürítjük a vetőmagot és egyesével elszórhatjuk.

Gyűjtőrekesz: A vetés alkalmából csak a saját gyűjtőnkbe teszünk vagy az ellenfelébe is, ezt is érdemes az elején eldönteni. Elfogás: Csak saját oldalon vagy bármelyik oldalon lehet e?

Elfogás megengedése: Amennyiben üres gödörbe érkezünk az utolsó kaviccsal, akkor a vele szemben lévő rekesztartalmát a saját gyűjtőnkbe tesszük/tehetjük. Az érkezés helyén előre meghatározott tetszőleges számú kavics található 0-4-ig.

Körbeérés: Amennyiben a vetés alkalmából visszaérkezünk a kiindulási helyre, akkor azt a gödröt üresen kell hagyni.

Meddig tart a játék? Amíg valakinek el nem fogy az összes köve a saját térfelén. Ilyenkor megkapja az ellenfél megmaradt köveit is. Számoláshoz a köveket nem szabad kivenni a lyukakból. A jó játékos emlékszik a kavicsok számára, nemcsak a saját lyukaiban, hanem ellenfeléiben is.  Ha az egyik játékos azt találja, hogy az ellenfél lyukai üresek, akkor meg kell próbálnia a magjait bejuttatni az ellenséges területre, ha lehetséges. Ha nem képes rá, akkor elnyeri az összes maradék kavicsot. Amikor a játék végén már csak néhány mag marad, és ezek vég nélkül haladnak körbe, akkor ezeket elosztják két játékos között úgy, hogy egyet-egyet az a játékos kap, amelyik az adott kavicsot mozgatta.